Millenniegenerationen kommer att vara de som spenderar mest på mat och dryck inom 10 år. Redan nu ser vi att den yngre generationen väljer bort fullt utrustade kök i sina bostäder och nöjer sig med en mindre kyl för mjölkskvätten till kaffet.
CBRE har nyligen publicerat en Thought Leadership-rapport med namnet "Food in Demand: Consumers", som granskar livsmedels- och dryckessektorn.
Du kan ladda ner rapporten längre ner i artikeln.
Rapporten visar hur den sektorn har utvecklats och vad det betyder för konsumenter, utövare och ägare / investerare i detaljhandels- och industrifastighetsarenan. Rapporten tittar även på de grundläggande drivkrafterna för att ändra konsumentutgifterna inom den här sektorn.
Den största konsekvensen som Millenniegenerationen kommer att ha på mat- och dryckesindustrin är preferensen för hemkörning. Denna preferens har drivit efterfrågan på hemleverans, mer än någon annan generation. De har högre betalningsvilja på grund av sin efterfrågan av extra bekvämlighet, de har även en önskan och benägenhet att stanna hemma. Restauranger som har kämpat med sin gästbeläggning har noterat detta. Restaurangkedjan Denny’s har upplevt en uppgång i leveranser under frukost och sena kvällar, framförallt till yngre konsumenter.
Vi kan förvänta oss att Millenniegenerationen kommer att börja äta och handla ute på fullservice-restauranger och livsmedelsbutiker inom de närmaste 10 åren, vartefter som deras köpkraft förbättras. Men det kommer fortfarande att finnas ett växande behov av snabbmat och lågprisbutiker, särskilt när fler i Babyboomsgenerationen går i pension och har begränsade inkomster.
Millenniegenerationens inställning till ekonomi har redan börjat förändras. 70% förväntar sig att deras personliga ekonomi kommer att förbättras i år jämfört med 51% av Generation X och 34% av Babyboomers. Det enligt den amerikanska National Restaurant Association's 2019 State of the Restaurant Industry Report.
Den kostnadsmedvetna Millenniegenerationen vill gärna nyttja kampanjer och erbjudanden, särskilt på fullservicerestauranger. Enligt National Restaurant Association skulle 71% av Millenniegenerationen äta på en restaurang som erbjöd rabatter för att äta under mindre upptagna klockslag. Samt, 66% sa att de skulle välja mindre portioner, till ett lägre pris.
Millenniegenerationen med barn visar också sig vara en växande grupp av restaurangbesökare. De ökade sina restaurangbesök med 5% förra året, enligt NPD Group. Det eftersökta restaurangsegmentet för denna grupp förblir snabbmatsrestauranger och enklare restauranger på grund av den extra bekvämlighetsfaktorn.
Även om Millenniegenerationen kan ha en stor potential under de kommande åren, kan restauranger som förstår och tillgodoser olika åldersgrupper få den största delen av intäkterna, enligt vår rapport.
Läs fler bloggartiklar av Maya och Amanda.